خلوت شاعرانه

خلوت شاعرانه

خلوت شاعرانه

خلوت شاعرانه

هواپمای ایرانی

 

شبی کردم سفر من با هواپیمای ایرانی                   چه حالی داشت ای آقا هواپیمای ایرانی

دلم در آرزوی دیدن ناهید و نپتون بود                        مرا یک باره برد آن جا هواپیمای ایرانی

هزار و سیصد و اندی مسافر داشت این دفعه              من و داش اکبر و بابا هواپیمای ایرانی

زنی آهسته آمد داخل و پشت سرش مردی                مسافرها همه بر پا هواپیمای ایرانی

گروهی ندبه می خوانند و  یک عده که می خندند         تماشا دارد این غوغا هواپیمای ایرانی

نشستم با خودم گفتم چه فرقی می کند حالا            هواپیمای روسی یا هواپیمای ایرانی

گمانم زن نشسته توی کابینش که بالا رفت                 حدودا پانصدو سی پا هواپیمای ایرانی

اتوبوس  و  قطار  و  کشتی  و  غیره                        همه هیچند داریم تا هواپیمای ایرانی

چه مشکل دارد او با کوه و با دریا که می افتد            زمانی می رسد آن جا هواپیمای ایرانی

وصیت نامه را بنویس اگر حالا تو می بینی                 که رفته روی آن دریا هواپیمای ایرانی

دعایم  روز  و  شب  این شد  نیندازد                        مرا پایین از آن بالا هواپیمای ایرانی

 

حق


سر داده و سر هنوز هم بر تنش است            سرباز به ظاهرا گل میهنش است

یک هفته ولیمه دارد و میهمانی                     حاجی که حقوق عده ای گردنش است